VEZÉRLÉS ÉS TURBÓ FELÚJÍTÁS 15% KEDVEZMÉNNYEL

A promóció időtartama: 2025.03.10. – 2025.05.31*

Mikor kell a vezérlést kicserélni?

A szíjas vezérléseknél a gyári előírás általában 120.000 km, a láncos vezérléseknél ez a szám általában 200.000 és 220.000 km között szokott lenni. De természetesen mindenkinek szívesen adunk tájékoztatást a gyári előírásokról, ha érdeklődik nálunk. Annyit hozzá kell még tegyünk, hogy ezek az intervallumok változhatnak a felhasználástól függően.

Mi történik, ha nem lesz időben kicserélve a vezérlés?

A vezérműszíj/lánc elhasználódása üzemzavarhoz, elszakadása súlyos motorkárosodáshoz vezethet. Már olvasni sem jó, átélni még kevésbé: dugattyúk törése, szelepek görbülése és törése, hengerfejek sérülése, sőt, extrém esetben a motorblokk repedéséhez töréséhez is vezethet. E problémák orvoslása többszörösen is túlszárnyalja egy teljes vezérléscsere (vezérműszíj, feszítőgörgő, vezetőgörgő, vízpumpa) árát. 

Mit tegyek, ha nem vagyok biztos az autó kilométerében?

Egyszerűen guruljon be hozzánk a szervizbe és a csereintervallumtól függetlenül szemrevételezzük a gépkocsi vezérlését, hiszen az igénybevétel módjától függően akár idő előtt hibákat vehetünk észre a vezérműszíjon vagy a hajtásláncon. Ha kétség merül fel az állapotot illetően, akkor érdemes elgondolkozni a cserén, hiszen a későbbi meghibásodás okozta károk jóval nagyobb anyagi megterhelést jelentenek, mint maga a vezérlés cseréje.

Miért romolhat el a turbófeltöltő a gépkocsiban?

A turbófeltöltő meghibásodása több okból is bekövetkezhet. Ez egy precíziós alkatrész, amely nagy fordulatszámon (akár 200 000 ford./perc) működik, és extrém hőterhelésnek van kitéve. Íme a leggyakoribb okok:

1. Motorolajhiány, vagy alacsony olajnyomás:
A turbót is a motorolaj keni, ezért, ha kevés a motorolaj, vagy meghibásodott az olajpumpa, akkor a turbó nem kap megfelelő kenést, így gyorsan üzemképtelenné válik.

2. Rossz minőségű motorolaj:
Ha nem cseréljük le időben a motorolajat, az lerakódásokhoz vezethet, ami akadályozza az olajáramlást.

3. Levegőszűrő minősége:
A rossz minőségű vagy elhasználódott levegőszűrőn keresztül por és szennyeződés juthat be a rendszerbe, ami károsítja a turbó lapátjait.

4. Túlmelegedés:
Hirtelen leállítás után az olaj „megsülhet” a turbóban, ha nincs elég ideje a lehűlésre.

5. Mechanikai meghibásodások:
A csapágyak idővel megkopnak és a hőterhelés hatására a turbóház is megrepedhet, ami olajfolyáshoz vezet.

Ha a turbófeltöltő hibásan működik füstölést, sípolást, teljesítménycsökkenést, vagy akár olajfogyást tapasztalhatunk. Ilyenkor érdemes minél előbb meglátogatni minket, hogy a nagyobb és költségesebb problémákat megelőzzük.


Korlátozott ideig a felhasznált vezérlés alkatrészekre és turbó felújításokra 15% kedvezményt adunk!

Foglaljon időpontot itt! Hívjon Minket!


AUTÓJA NÁLUNK SZAKÉRTŐ KEZEKBEN VAN!

*Az akció tájékoztató jellegű. Kizárólag a felhasznált anyagokra vonatkozik, munkadíjra nem. Más akcióval/kedvezménnyel nem összevonható. Készpénzre be nem váltható. Kizárólag személygépkocsikra vonatkozik. Az akció a készlet erejéig vagy visszavonásig tart. A változás jogát fenntartjuk. A feltüntetett termékek/szolgáltatások nem minősülnek konkrét ajánlattételnek.