Garanciális autók szervizelése, javítása Garanciális autók szervizelése, javítása

Mit mond a jog? 

Az Európai Bizottság csoportmentességi rendelete kimondja, hogy az autógyártók nem tehetik az autóikhoz kapcsolódó garanciát függővé attól, hogy a periodikus karbantartásokat (pl. olajcsere) hivatalos márkaszervizek végezték e. Ez mit jelent a valóságban? A tulajdonos oda viheti az autóját ahová csak akarja és nem veszik el a gépkocsi garanciája? A válasz egyértelműen: NEM! 

Minek kel megfelelnie a szerviznek, hogy pecsételhessen a gyári szervizkönyvbe? 

Az első és legegyértelműbb a javítási számla és a jótállás megléte. Tehát számla nélküli olajcsere esetén a tulajdonos bukja a garanciát. Ha csak munkadíj van a számlán, mert az olajat mi vettük az egyik hipermarketben, akkor is bukjuk a garanciát. A számlának a megfelelő adatokat is tartalmaznia kell, egy kézi egy soros számla nem elegendő. A szerviznek hivatalosan megvásárolt, számlával igazolt, folyamatosan frissített diagnosztikai eszközzel és programmal kell rendelkeznie, amit a karbantartás során használnia is kell, erről kinyomtatott dokumentumot kell előállítania. E mellett kell egy olyan szintén hivatalos szoftver, ami a gépkocsik gyártói karbantartási előírásait naprakészen biztosítja a szerviz munkatársai részére. Csak olyan alkatrészeket lehet beépíteni a javítások során, ami egy speciális tanúsítvánnyal rendelkezik, tehát nagyon nem mindegy, hogy a szerviz milyen alkatrészeket használ és tisztában van e ezzel az előírással. Az a műhely, ami nem veszi figyelembe az említett jogszabályokat megkárosítja ügyfeleit. 

Megfelel-e a FIX Auto Service ezeknek a feltételeknek? 

Természetesen IGEN! Minden olyan technológia információval és eszközzel, továbbá szakmai tudással rendelkezünk, ami a gépkocsik garanciális szervizeléséhez szükséges. Hivatalos szakszervizként és mint a Q-Service hálózat tagjaként pecsételhetünk az autók gyári szervizkönyvébe, a garancia nem veszik el.