Futóművizsgálat, beállítás, javítás
A vezetés biztonsága szempontjából létfontosságú, hogy a futómű kifogástalan állapotban legyen – az Ön, családja és utastársai biztonsága érdekében.
Mit kínálunk?
Szervizünkben a mai kor csúcstechnológiáját képviselő, négy
mérőfejes műszerrel végezzük a futómű vizsgálatát, emellett a
lengéscsillapítók állapotát is felmérjük. Így garantálhatjuk, hogy
autója a szerviz elhagyása után tökéletesen fekszik majd az úton,
biztonsága és kényelme ezen nem fog múlni.
Mikor keressen fel minket?
Figyelje a tüneteket gépkocsiján, és ha kopogó hangot, rendellenes
gumiabroncs-kopást, kormányrázást nagyobb sebességnél vagy
fékezésnél, búgó, morgó hangot a kerekek felől, félrehúzó kormányt
vagy kanyarodáskor visító hangot észlel, akkor feltétlenül keressen
fel minket.
Járműve futóműveinek hibája miatt nem biztonságos, ráadásul a
gumiabroncsok elkopása baleset nélkül is jelentős anyagi kárt
jelenthet!
Miért fontos?
Minden jármű esetében elsődleges szempont a biztonság. Vezetés
közben a futóműnek kell biztosítania a gépjármű és az úttest közötti
folyamatos kapcsolatot.
A futóművek normális működése fel sem tűnik, hiszen az optimális útfekvés, a megfelelő, egyenes úttartás haladás és fékezés közben mind alapelvárások járművünkkel szemben. A futóműveken múlik autónk viselkedése kanyarokban és egyenetlen útburkolaton is – a nem megfelelő futómű megnövelheti a féktávolságot, alul- vagy túlkormányozottá teheti autóját, az ABS működését megzavarhatja, ráadásul rendkívüli mértékben koptathatja az abroncsait. Ezek külön-külön is, de együttesen kimondottan balesetveszélyesek.
Ha már megtörtént a baj, már késő a futóművek beállítása...
A futóművek normális működése fel sem tűnik, hiszen az optimális útfekvés, a megfelelő, egyenes úttartás haladás és fékezés közben mind alapelvárások járművünkkel szemben. A futóműveken múlik autónk viselkedése kanyarokban és egyenetlen útburkolaton is – a nem megfelelő futómű megnövelheti a féktávolságot, alul- vagy túlkormányozottá teheti autóját, az ABS működését megzavarhatja, ráadásul rendkívüli mértékben koptathatja az abroncsait. Ezek külön-külön is, de együttesen kimondottan balesetveszélyesek.
Ha már megtörtént a baj, már késő a futóművek beállítása...
Futómű kisokos
Mi számít a futómű részének?
A futóművek szerkezeti elemei a rugózást, lengéscsillapítást és
stabilitást biztosító alkatrészek, és a kerékmeghajtások. A
kerékfelfüggesztés köti össze a kerekeket az alvázzal illetve az
önhordó felépítménnyel.
Mit vizsgál a diagnosztika?
A futómű-diagnosztika a kerék- és futómű-beállítási paraméterek
méréstechnikája. A korszerű járművek úttartását, kanyarstabilitását,komfortját egyre bonyolultabb szerkezetekkel, a mérést
számítógépekkel oldják meg, az alapfunkciók és a mérendő
paraméterek azonban maradtak a régiek.
Hogy ez mit jelent?
Nézzük a kerékfelfüggesztés állapotát – ez fontos tényező, hiszen a felfüggesztésre hatalmas erők hatnak. Az elhanyagolt kerékfelfüggesztés a futómű rongálódásához vezethet. Vizsgáljuk a kerekek dőlésszögét – ugyanis a gumiabroncsok a jármű hossztengelyéhez képest nem párhuzamosak. A rossz beállítások terhelt kerékcsapágyakhoz, megnövekedett kormányzási nyomatékhoz vezethetnek.
Mérjük a kerékösszetartást, amely javítja a nyomtartást, korlátozza a kormány holtjátékát.
Ha meg szeretné ismerni a csapdőlés, a csapterpesztés, az utánfutás és a kormánylegördülési sugár titkait is, akkor a helyszínen érdeklődjön szerelőinknél – de figyeljen, mert így hosszabb időt vehet igénybe a beállítás.
Nézzük a kerékfelfüggesztés állapotát – ez fontos tényező, hiszen a felfüggesztésre hatalmas erők hatnak. Az elhanyagolt kerékfelfüggesztés a futómű rongálódásához vezethet. Vizsgáljuk a kerekek dőlésszögét – ugyanis a gumiabroncsok a jármű hossztengelyéhez képest nem párhuzamosak. A rossz beállítások terhelt kerékcsapágyakhoz, megnövekedett kormányzási nyomatékhoz vezethetnek.
Mérjük a kerékösszetartást, amely javítja a nyomtartást, korlátozza a kormány holtjátékát.
Ha meg szeretné ismerni a csapdőlés, a csapterpesztés, az utánfutás és a kormánylegördülési sugár titkait is, akkor a helyszínen érdeklődjön szerelőinknél – de figyeljen, mert így hosszabb időt vehet igénybe a beállítás.
Mi a lengéscsillapítók feladata?
Ez az alkatrész garantálja a gumiabroncsok és az út folyamatosa
kapcsolatát, különösen kanyarokban, fékezésnél, és egyenetlen
útviszonyoknál. Megfelelő működése esetén a jármű lengései
gyorsabban csillapodnak, így folyamatos marad az útkapcsolat, így
az autó úton tartása könnyebb.
A futómű részét képezik a rugók is, azonban azok önmagukban nem tudják ellátni a lengéscsillapítás feladatát, csak a megfelelően működő lengéscsillapító ÉS a rugók együttes hatása jelent biztonságos útfekvést.
A futómű részét képezik a rugók is, azonban azok önmagukban nem tudják ellátni a lengéscsillapítás feladatát, csak a megfelelően működő lengéscsillapító ÉS a rugók együttes hatása jelent biztonságos útfekvést.
Mi történik, ha rosszul működik a lengéscsillapító?
Az elhasználódott lengéscsillapító az autó süllyedését, ingását és
billegését eredményezheti – minél rosszabb az alkatrész állapota,
annál súlyosabb és veszélyesebb mértékben. Az ilyen
lengéscsillapítóval felszerelt jármű veszélyt jelent a közlekedésben,
hiszen fékezési képessége romlik, a gumiabroncsok és más
futóműalkatrészek gyorsan elkopnak, ezáltal a vezető képtelen lesz
biztonságosan irányítani járművét.
A rossz lengéscsillapító fékezéskor az orr lesüllyedését, ezáltal a hátsó kerekek tapadásának elvesztését okozza. A kedvezőtlen úttartás miatt a gépkocsi érzékenyen reagál az oldalszélre, sodródni kezd. A pattogó kerekek miatt a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak.
A rossz lengéscsillapító fékezéskor az orr lesüllyedését, ezáltal a hátsó kerekek tapadásának elvesztését okozza. A kedvezőtlen úttartás miatt a gépkocsi érzékenyen reagál az oldalszélre, sodródni kezd. A pattogó kerekek miatt a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak.