Az autónk motorja az üzemanyag berobbantásából nyert energiát alakítja mozgási energiává, ez közismert. Azonban érdemes tudni azt is, hogy a modern motorok esetében a hengerekbe megfelelő eloszlású és összetételű üzemanyag / levegő keveréket kell fecskendezni az optimális és hiba nélküli működés érdekében. Autónk befecskendező rendszere erről gondoskodik.
Benzin-, diesel-befecskendező rendszerek
Mit kínálunk?
A modern gépkocsik befecskendező rendszerei egyre bonyolultabbak, sokszor egymástól független meghibásodás okozza a működési zavarokat. Mi ellenőrizzük a levegőellátást, az üzemanyag-befecskendezést, a keverékképző-rendszereket, a különböző típusú befecskendező szivattyúkat, a kipufogógáz káros anyag összetevőit és szükség esetén megjavítjuk azokat.
Miért fontos?
A befecskendező-rendszer feladata, hogy olyan ideális levegő-üzemanyag keveréket juttasson az égéstérbe, amely a motor tökéletes működését garantálja. Ezt meg lehet fogalmazni szaknyelven úgy is, hogy az ideális keverék olyan, amelyben minden egyes szénhirdogén (azaz üzemanyag) molekulát pontosan annyi oxigénmolekula vesz körül, amennyi az elégetéséhez éppen szükséges.
Hogy ezt elérje a keverékképző rendszer, a befecskendezett tüzelőanyagot a lehető legkisebb cseppekre kell bontania, porlasztania.
Ezt pedig minden motor-munkapontban tudnia kell.
Ha nem így történik, akkor a motor hatásfoka nem lehet maximális, működése nem lesz tökéletes.
Mit jelent a common-rail rendszer?
A dízelmotorok befecskendező rendszereivel szemben támasztott követelmények folyamatosan növekednek. A nagyobb nyomások, a rövidebb kapcsolási idők és a befecskendezés lefutásának a motor üzemállapotához történő rugalmas állítása teszik a dízelmotorokat takarékosabbá, tisztábbá és növelik meg ugyanakkor a teljesítményt is. A dízel- motorok ezen a módon nyerhettek bebocsátást a felső gépkocsi osztályba is. A common rail (CR) ennek a magas szintre fejlesztett befecskendező-rendszer-generációnak a tagja. A common rail rendszer legfőbb előnye, hogy a különböző befecskendezési nyomások és a befecskendezési időpontok rendkívül tág határok között kombinálhatók. Ezt a nyomás előállításának és a befecskendezés megvalósításának szétválasztása teszi lehetővé (előbbit a nagynyomású szivattyú, utóbbit pedig az elektromos injektorok végzik).