Automata váltó Automata váltó

Az automata sebességváltó a motor mellett az gépkocsi legdrágább és technológiailag legösszetettebb részegysége. Az automatikus sebességváltó egy hidraulikusan vezérelt speciális sebességváltó, amely működéséhez egyedi folyadék szükséges. A folyadék szerepe a sebességváltó belső, mozgó részeinek megfelelő kenése, valamint az erő továbbítása a motorról a sebességváltóra. Ez a speciális folyadék biztosítja a kiválasztott sebességváltó üzemmód végrehajtását és a sebességek váltását autózás közben.

Mit kínálunk?

Az ATF folyadék cseréjéhez egy speciális berendezés szükséges, ami elvégzi az elhasznált folyadék leszívását, átmossa a rendszert, majd feltölti azt friss olajjal. A művelet során az ATF rendszer szűrőjét és a kapcsolódó tömítéséket is ki kell cserélni. Szervizünk egy teljesen automata SPIN készülékkel végzi ezt a cserét és a tisztítást.

Miért fontos?

Kiemelten fontos, hogy a gépkocsiban lévő ATF folyadék megfelelő minőségű és tiszta legyen. Használat során a rendszerbe apró fémforgácsok és egyéb szennyeződések kerülnek, melyeket még a szűrő sem képes felfogni, és ezek negatívan befolyásolják az automata sebességváltó működését. A megtett kilómétereknek megfelelően ez a folyadék elszennyeződik, ezért cserélni kell. Különböző típusú váltóolajokat használnak városi vagy sportkocsi vagy könnyű haszongépjármű sebességváltójára, ahol a terhelés nagyobb. 
A folyadékcsere elmulasztása a sebességváltó hibás működését eredményezheti, ami a sebességváltók rossz pillanatban történő kapcsolását vagy nem kapcsolását eredményezheti. Szélsőséges esetekben a sebességváltó mechanikája teljesen megsérülhet. Az ATF-t, azaz az automatikus sebességváltó folyadékot 50 vagy 60 ezer kilométerenként érdemes cserélni. Néhány gyártó 100 ezer kilométer után javasolja az első cserét, ami a felhasználástól függően némi többlet kockázatot rejthet magában. Szervizünk kizárólag a legmagasabb minőségű MOTUL vagy OE gyári váltóolajokat használ a cserék során.

Automataváltó kisokos

Le kell szögeznünk, hogy a váltóolaj csere az karbantartás és nem javítás. Ha probléma van a rendszerben és a váltó nem üzem szerűen működik, az olajcsere és a tisztítás csak ritkán oldja meg a problémát. Mivel ez egy teljesen zárt rendszer és semmilyen megbontás nélküli átvizsgálást nem tudunk elvégezni, a vevő saját felelősségére kérheti ezek ellenére az olajcserét, de a fennálló problémák ilyenkor csak kis százalékban oldódnak meg.