Gumiabroncs értékesítés, defekt javítás Gumiabroncs értékesítés, defekt javítás

A gumiabroncsok tulajdonképpen autónk „cipőjeként” funkcionálnak. Minden terepre a megfelelőt kell választanunk, hogy ideális tapadást érjünk el, így biztonságosan haladhassunk.

Mit kínálunk? 

Szervizünk a Q-Service hálózat tagjaként maximális szakértelmet tud biztosítani Önnek gumiabroncsa kiválasztásában és autójára szerelésében. Szervizünkben csak megbízható, világszínvonalú termékeket talál.


Miért fontos? 

A jó állapotú gumiabroncs alapvető fontosságú. A gumiabroncsok mindössze egy tenyérnyi helyen érintkeznek az úttesttel… Ez az összesen 4 tenyérnyi tapadás tartja az úton autónk több száz, tonnás tömegét gyakran szélsőséges körülmények között is. Belátható, hogy a gumik helyes kiválasztása és állapota alapvetően befolyásolja a menetbiztonságot. Ugyan a törvény 1.6 mm-t ír elő minimális profilmélységnek, de 2 mm alatt a gumik egyre megbízhatatlanabbak. Nyári gumiknál legalább 3 mm-t, téli gumik esetében legalább 4 mm-t ajánlunk. Ha ennél kopottabbak a gumiabroncsaink, a fékút – és ezáltal a veszély – jelentősen megnő, különösen vizes, csúszós úton. 

Gumiabroncs kisokos 

A gumiabroncs felépítése

Bár neve azt sugallja, a gumiabroncs tömegének mégis csak körülbelül harmadát teszi ki gumi – amelynek nagy része kőolajból nyert szintetikus gumi polimer. Mindazonáltal az abroncsból gyakorlatilag csak a gumi részét látjuk, hiszen az oldalfal és a futófelület is ebből van. Azonban a modern gumik anyagába már különféle vegyi anyagokat is belekevertek, hogy tartósságukat, tapadásukat javítsák. Belső szerkezeti szilárdságát a gumi vázszerkezete adja, amely felépítése szerint lehet radiál és diagonál – ezek elsősorban szövet- és textilbetétek. Nagyobb igénybevételnek kitett gumiabroncsokban acélbetét is található. A gumiabroncsot nagy szakítószilárdságú, gumibevonatú acélszálakból készült peremkarikák szorítják a keréktárcsához. 

Mit jelentenek a jelölések a gumikon? 

A jelölések rendre a következő értékeket adják meg: 
  • a gumiabroncs szélessége 
  • a gumiabroncs oldalfalának magassága a szélesség százalékában 
  • a gumiabroncs szerkezete 
  • teljesítmény és terhelési index. 
Nézzünk egy példát:
195/55 R 15 85H 
195: a gumiabroncs szélessége 195 mm,
55 : a gumiabroncs oldalfalának magassága a gumiabroncs szélességének 55%-a,
R: a gumiabroncs radiál szerkezetű,
15: a gumiabroncs belső átmérője 15 hüvelyk,
85: a terhelési index 85, amely 515 kilogrammnak felel meg,
H: a teljesítményindex H, amely 210 km/h sebességnek felel meg. 
Ezenkívül a gyártók feltüntetik a gumiabroncson a gyártás dátumát is, ami fontos, hiszen a használaton kívüli gumi is öregszik! A gyártás dátumát 4 számmal jelzik, pl.: 0812 Az első két szám a hetet jelenti, a második kettő pedig az évet. Egy ilyen számmal ellátott gumiabroncs 2012 8. hetében készült. 

Télen téli, nyáron nyári. Miért? 

Röviden: a két különböző időben használható abroncs eltérő összetétele miatt. A nyári gumi 7 fokos hőmérséklet alatt jelentősen veszít tapadási képességéből, ezért még száraz úton is fontos, hogy téli gumikkal közlekedjünk ennél hidegebb időben. Téli gumi esetén keressük a gumi oldalán feltüntetett hópehely szimbólumot, ami azt jelzi, hogy az abroncsot hóban is használhatjuk. A lényegesen puhább téli gumi a nyári melegben szintén rosszabbul tapad, ráadásul igen gyorsan kopik, tehát a jó idő beköszöntével váltsunk nyári gumira, ha nem akarunk a következő idényre új téli gumikat vásárolni. 

Jó-e a négy évszakos gumiabroncs? 

Igen. A manapság gyártott négyévszakos gumiabroncsok már magas technológiai minőséget képviselnek, ezért már nem igaz rájuk a korábbi megközelítés, hogy sem télen, sem nyáron nem működnek igazán. Ezek az abroncsok egy úgynevezett hibrid technológiával készülnek, így nagyobb hőmérsékleti tartományban használhatóak, mint a nyári és a téli abroncsok. Azok számára mindenképpen egy biztonságosabb megoldás a téli időszakban, akik egész évben nyári abroncsot használtak. Azok számára pedig egy kényelmesebb és költségtakarékosabb megoldás, akik szezonálisan cserélik autójukon a téli és nyári abroncsokat, mivel a négyévszakos abroncsoknál nincs többé szükség félévente abroncscserére.

Mi az ideális keréknyomás? Milyen gyakran kell ellenőrizni? 

Az ideális keréknyomás autónként változik, általában az autó gyártója megadja, hogy különböző terheléseknél milyen nyomást igényelnek az első és a hátsó tengelyeken lévő abroncsok. A keréknyomást érdemes kéthetente ellenőrizni, méghozzá műszerrel, mert pusztán ránézésre nem állapítható meg fél bar eltérés, viszont a gumiabroncsok tapadásában már jelentős eltérést jelenthet. A túl alacsony és a túl magas nyomás is balesetveszélyes, ráadásul a gumiabroncsok abnormális kopását eredményezheti, így idő előtti tönkremenésüket is. 
Az általunk forgalmazott márkák: 

Prémium kategóriás abroncsok: 

  • Michelin 
  • Continental 
  • Bridgestone 
  • Goodyear 
  • Dunlop 
  • Pirelli 
  • Hankook 

Középkategóriás abroncsok: 

  • Kléber
  • Kumho 
  • Falken 
  • Toyo 
  • Firestone

Legkedvezőbb árú abroncsaink: 

  • Laufenn
  • Barum 
  • Kormoran 
  • Debica