Olajcsere, intervallum szerviz Olajcsere, intervallum szerviz

Az olajcsere minden gépjármű motorjának, hajtóművének megfelelő működéséhez elengedhetetlen a gyártó által meghatározott időszakonként.

Mit kínálunk?

A szakszerű olajcserét – amennyiben időszakos átvizsgálás nem kapcsolódik hozzá – akár a helyszínen megvárhatja. Kollégáink az Ön járművébe kizárólag járműve motorjának kiválóan megfelelő, jó minőségű motorolajat töltenek, és gyári minőségű szűrőkkel pótolják a szennyezett olaj-, levegő- és pollenszűrőket. Az olajat minden esetben teljesen leeresztjük, csak bizonyos típusoknál alkalmazzuk a gépi kiszívásos módszert, hiszen azzal az olajteknő alján szennyeződések maradhatnak. Munkánk része az is, hogy a környezetre káros fáradt olajat kezeljük, így ezzel sem kell Önnek bajlódnia.


Miért fontos?

A kenőolaj az egyik legfontosabb alkatrésze a motornak. A karbantartás elhanyagolása, ezen belül kiemelten az olajcsere elmulasztása, súlyos motorkárokhoz vezethet. A motorolaj gondoskodik a motor megfelelő kenéséről, így csökkenti a súrlódást és a kopást, véd a korrózió ellen, valamint fontos tömítési feladatai vannak. Ha járműve eléri a meghatározott kilométerszámot vagy időintervallumot, elengedhetetlen a csere, hiszen a motorolajról külső ránézésre nem állapítható meg, ha már elhasználódott és alkalmatlan funkciója megfelelő betöltésére.

Elektronikus szervizfüzet vezetése

A hagyományos szervizkönyvek folyamatos megszűnésével szinte az összes autógyártó digitális szervizfüzetet vezetett be. A korábbi nyomtatott szervizfüzet rendszer lassan teljesen megszűnik. A gépkocsik mindenkor esedékes karbantartási feladatait ezekbe a digitális szervizfüzetekbe kell a továbbiakban vezetni, ahol az adatok soha nem vesznek el. Szervizünk az alábbi márkák esetében (ahol a gyártó ezt lehetővé teszi a gyártási évtől függően) jogosult a digitális szervizfüzetekbe történő karbantartások felvezetésére: VW, Audi, Skoda, Seat, BMW, Ford, Volvo, Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo.

Olajcsere kisokos 

Miért kell rendszeresen ellenőrizni a motorolaj szintjét? 

A legkorszerűbb autók esetében is természetes bizonyos fokú motorolaj-fogyasztás. Az olajszintet az olajnívó pálca segítségével könnyen ellenőrizheti, a modern járművek esetében a fedélzeti számítógép jelzi a motorolaj szintjét. 
Fontos! Az olajszint minimum értéke alatt soha ne használja gépkocsiját, és amennyiben menet közben kigyullad az alacsony olajszintet jelző figyelmeztető lámpa a műszerfalon, azonnal állítsa le a motort, így súlyos károsodásokat előzhet meg. 

Lehet-e utántölteni a motorolajat, keverhetők-e a motorolajak egymással? 

Röviden: lehet, és kell is, amennyiben az olajnívó pálca azt jelzi, hogy alacsony a motorolaj szintje. Az utántöltés csak kismértékű motorolaj-keveredéssel jár, ezért nem okoz problémát a motorban. A legjobb megoldás, ha a motorban lévő olajmárkát használja – Így elkerülhető, hogy a különböző motorolajok eltérő adalékai esetleg előre nem látható reakcióba kerülnek egymással, így megváltoztatva a motorolaj egyes tulajdonságait. Ezért hasznos, ha olajcserénél egy kisebb kiszerelésű motorolajat eltesz abból a típusból, ami a motorba került.
Ha ez nincs kéznél, akkor a motor igényeinek megfelelő specifikációjú és viszkozitású terméket töltsön járművébe. 

Mik a motorolajok fő tulajdonságai? 

A motorolajok legfontosabb mérőszámát a csomagoláson tüntetik fel – a két szám a motorolaj viszkozitását, azaz folyási ellenállását jelzi. Az alacsony viszkozitású folyadék könnyen folyik, akár a víz, a magas viszkozitású pedig nehezen, akár a méz. A két érték (pl.: 5W30) közül az első az alacsony hőmérsékleten, a második pedig az üzemi hőmérsékleten, 100 C°-on mért viszkozitást mutatja. 
Milyen gyakran kell cserélni a motorolajat?
A gépjárműgyártók a kezelési útmutatóban megadják a szükséges motorolaj jellemzőit valamint a csereperiódust – időben és kilométerben is, amennyiben valamelyik lejár, cseréltetni kell. Mi minden esetben a 15 - 20 ezer kilométer közötti csereperiódust javasoljuk ügyfeleinknek. 
Ha az előírt időközökben cserélteti az olajat és a szűrőket, akkor sokat tesz a motor, a fődarabok és általában az egész járműve élettartamának meghosszabbításáért! Ne feledje, ha egy járművet nem használ (például egy garázsban álló hobbiautó esetében), akkor is ajánlott évente cseréltetni a motorolajat, hiszen a hosszas állástól is megváltoznak a motorolaj tulajdonságai, feladatát nem fogja tudni megfelelően ellátni, így például az örömautózásra tartott hobbiautó gyorsan válhat problémás, javítanivaló négykerekűvé. 

Milyen motorolajakat használ a Fix szerviz? 

A Fixnél nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy csak a legjobb minőségű, a gyártók által elvárt vagy azt meghaladó tulajdonságokkal rendelkező motorolajat töltsük járműve motorjába. 
Szervizünk a Valvoline, Orlen és Champion motorolajok teljes palettáját használja. A Valvoline, a világ vezető szintetikus motorolaj márkája, még a legextrémebb körülmények között is megvédi a motort hosszú távon, megbízhatóan. 
Mire jók a különböző szűrők? Szükséges minden olajcserekor a cseréjük? 
A szakszerű olajcserének mindenesetben része az olajszűrő kicserélése – ellenkező esetben a friss motorolaj a kopásfémekkel, szilárd szennyeződésekkel telített régi olajszűrőből kimossa a korábban belekerült szennyeződéseket – ez káros a motornak és a motorolajnak egyaránt. Csak a megfelelő minőségű olajszűrő biztosítja a legkisebb szennyeződések megállítását nagy futásteljesítmény mellett is.
Az elhasznált levegőszűrő rontja a gépkocsi általános teljesítményét, növeli a benzinfogyasztást. A szűrő kivételekor szabad szemmel is látható, ha cserére szorul. 
A pollenszűrők feladata, hogy az utastérben ülőket megvédje a portól és pollenektől, a mai, modern szűrők már kiszűrik a kormot és egyéb apróbb szennyezőanyagokat, részecskéket is. Az elhasználódott pollenszűrő idővel egészségügyi problémákat, az autó belső terének szennyezettségét okozhatja.

Miért fontos az olajcsere, ha turbófeltöltős autóm van? 

Azért, mert a turbófeltöltőt is a motorolaj hajtja és hűti, ezért a megtett kilométereknek köszönhetően, ahogy az olaj veszít a működési paramétereiből, úgy lesz egyre rosszabb a hatásfoka a turbó üzemeltetésénél is. Így már láthatjuk, hogy miért kiemelten fontos, hogy megfelelő minőségű kenőanyagot használjunk, amit időben mindig le is cseréltetünk.

A turbófeltöltő a motor szerves része. A turbós motorokat úgy tervezték, hogy a két egység (turbó és motor) teljes harmóniában dolgozzon és a leghatékonyabban teljesítsen. Amennyiben a turbó megsérül vagy elhasználódik akkor fel kell újítani, vagy cserélni kell, kiiktatni nem lehet. Ez az alkatrész ugyanolyan gondosságot igényel, mint a motor, különösen az időszakos olaj- és szűrőcserét.