Lassan beköszönt az igazi tél és vele együtt az embert és gépet próbáló hideg. Ilyenkor fokozottan szükséges és érdemes a motorolaj és fagyálló folyadék ellenőrzése és szükség esetén ezek cseréje. A motorolaj a motor helyes működésének és hosszú élettartamának legfontosabb eleme, míg a fagyálló folyadék felel a motor hűtéséért és a vízpumpa helyes működéséért.
A motorolaj esetében a gyártók kiemelten hosszú csereperiódusokat adnak meg, de kevesen tudják, hogy szinte minden esetben előírnak egy “szigorúnak” nevezett csereintervallumot is, mely 10-15.000 km körül van.
Az előírások megadják a motorolaj fő paramétereit is, ami szinte mindig több lehetőséget ad és ember legyen a talpán, aki maga tud választani ezek közül. Fő szabályként azonban elmondható, hogy télen a gyártói elírás tartása mellett érdemes a W (Winter=Tél) értékből minél alacsonyabbat választani (Pl. 5W30, 0W30 a 10W40 helyett). Egyszerűen fogalmazva: minél kisebb a W előtti szám annál könnyebben folyik az olaj a legnagyobb hidegekben is. Ez kiemelt fontosságú a motor állapotának megőrzése szempontjából. Ez a gyakorlatban ugyanis azt jelenti, hogy az autó elindítását követően a motorolaj sokkal gyorsabban járja át a motort ezzel megelőzve a káros és végzetes kopásokat és az így kialakuló motorkárokat.